Tanya dua soalan ini:
1. Adakah mereka ada kerusi makan kanak-kanak?
2. Adakah mereka menyediakan menu khas kanak-kanak?
Sekiranya jawapan soalan 1 adalah TIDAK, kemungkinan besar, jawapan soalan 2 juga TIDAK.
Apabila tiada kemudahan ini, menunjukkan lokasi itu tidak bersedia untuk menerima tetamu cilik kita.
Tidak mengapa, cari sahaja tempat lain!
*Teringat restoran di Turki yang menyediakan kemudahan kerusi kanak-kanak yang nampak gah. Namun, apabila si cilik makan bersepah-sepah sehingga ke lantai, si pelayan terus marah-marah ibu bapanya dan menyuruh mereka mengutip semua makanan itu.
Apakah!? Sekiranya cakap baik-baik, boleh juga diterima. Si kecik mana yang makan tidak berkecah? @--@
Gambar: Si kecil yang suka sangat terbalikkan kerusi makan.
No comments:
Post a Comment